Vrijdag 3 augustus | 8.39 PM | Palm Springs - Reisverslag uit United, Verenigde Staten van Mara Goselink - WaarBenJij.nu Vrijdag 3 augustus | 8.39 PM | Palm Springs - Reisverslag uit United, Verenigde Staten van Mara Goselink - WaarBenJij.nu

Vrijdag 3 augustus | 8.39 PM | Palm Springs

Blijf op de hoogte en volg Mara

03 Augustus 2012 | Verenigde Staten, United

Vanochtend om 9 uur vertrokken we bepakt en bezakt uit Los Angeles, richting onze nieuwe bestemmming Palm Springs. De af te leggen afstand was 205 km, een ritje waar we ruim 4 uur over gedaan hebben. 4 uur stelt natuurlijk niks voor in Amerika, maar ik vond het lang zat.

De route was wel erg fraai, moet ik zeggen. De weg liep voor een groot gedeelte van de route tussen torenhoge bergen door, die naarmate de kilometers verstreken steeds droger werden en bewoond werden door enorme cactussen. Ook de warmte nam per kilometer toe. We begonnen de rit met 72 Fahrenheit, wat gelijk staat aan zo'm 25 graden Celcius. Aangekomen op onze eerste bezienswaardigheid gaf de temperatuurmeter al een temperatuur van 100 Fahrenheit aan, oftwel ruim 35 graden Celcius. Het frisse briesje van Los Angeles had plaatsgemaakt voor een warme woestijnwind (niet gek in de woestijn natuurlijk), vergelijkbaar met de warmte van een fohn.

Onze eerste bezienswaardigheid van vandaag was het Joshua Tree Parc, middenin het woestijnachtige gebied. Ons werd sterk aangeraden om eerst wat te eten, want in het park is geen eetgelegenheid te bekennen We hebben gegeten bij een klein westers Rock cafe, we stapten letterlijk het wilde westen in. Overal hingen westerse schilderijen en typisch westerse spulletjes. Een spontane vrouw verwelkomde ons. Met haar zoon (dat vermoed ik tenminste) rende ze letterlijk heen en weer om ons tegelijk van onze gerechten te voorzien. Zo'n 'groot' koppel was ze waarschijnlijk niet gewend. Maar het lukte aardig. Het eten smaakte heerlijk, alles was vers en zelfgemaakt.

Toen onze maagjes weer gevuld waren en we de warme buitenlucht weer instapten, voelden we regendruppels op onze huid. Dat geloof je toch niet, wij gaan het woestijnachtige gebergte in en het regent. Gelukkig was dit van korte duur, een kwartier later reden we de strakblauwe lucht weer tegemoet.

Het Joshua Tree Parc is mijlen groot. Het is een groot natuurpark waarin je enorme bergen, reuzachtige rotspartijen en een hoeveelheid cactusbomen tegenkomt. Als echt avonturiers hebben we met 40 graden rotspartijen beklommen en een wandeling van 2 kilometer gemaakt. Na 3 kwartier kwamen we (te) bezweet bij de auto aan.

Vanaf daar reden we naar ons hotel, nog ruim 1,5 uur rijden. De temperatuur op de meter bleef maar stijgen. Palm Springs zag er precies uit zoals ik verwachtte: chique huizen, veel groen en onwijs veel palmbomen. Inmiddels waren we nog maar 5 autominuten van ons hotel verwijderd, wat moesten we ons daar dan wel niet bij voorstellen?! Nou, dat was wel even schrikken. Alleen de buitenkant was al een plaatje op zich, een typisch luxe hotel zoals je vaak in films ziet (ik gooi 'm er maar weer in). Voordat we goed en wel stil stonden, was ik de auto al uit. Dit beeld moest ik even vastleggen, op film en foto. Ik werd overspoeld door een enorme hittegolf: een klap midden in mijn gezicht. Ik kan goed tegen warme, maar dit was toch best heftig.

Mijn nieuwsgierigheid werd beloond, want ook de binnenkant van het hotel is prachtig. Onze kamers zijn voorzien van masterbedrooms, een ontvangstkamer, luxe badkamer en keuken. Dik prima dus!

Net hebben we al even heerlijk genoten van de lekkere snacks en drank van het huis. Jammer genoeg zit een alcoholisch drankje er voor mij en Bob nog niet in. Dan zijn we wel 20 en 18 jaar oud en voelen we ons erg groot, maar in Amerika maakt dat voor het bestellen van drank niets uit. Nou heeft mijn moeder toch een poging gewaagd om voor mij een wijntje mee te sprokkelen. En ja hoor, het is haar gelukt. Een glas chardonnay staat op mij te wachten in de koelkast. Voordat ik daar heel langzaam van ga nippen, neem ik eerst nog even een verfrissende duik in het zwembad. En misschien, misschien duik ik zelfs het spa-resort in!

  • 04 Augustus 2012 - 08:22

    Oma En Opa,:

    Hallo Mara en family,

    Wij wisten het van de hitte, maar ook van de drank. In Nederland is de wijn uit Californië goedkoop in tegenstelling tot ter plaatse. Ze zijn erg gastvrij en zeer klantvriendelijk, dat zullen jullie ook in alle winkels meemaken.
    Zorgen jullie dat je in de hitte niet oververmoeid raken, dus even lekker genieten van jullie mooie hotel, dat we al hebben bekeken, maar dachten "het zal wel "
    We gaan zo naar Klazinaveen, voor Stef's verjaardag en hebben ook hier mooi weer.

    Vriendelijke groet en kus van

    Oma en opa

  • 04 Augustus 2012 - 11:35

    Mandy:

    Hai Mara & alle andere Goselinkjes,

    THX voor je updates, leuk om te lezen en jullie op deze manier te volgen!! Ik heb er net vijf achter elkaar gedaan, want wij waren helemaal naar het verre Belgie, haha (en gisteravond laat weer thuis). Geniet lekker verder van alles wat jullie daar nog gaan doen en ik kijk alweer uit naar je volgende verslag!!

    Veel liefs en dikke zoenen voor iedereen van Mandy & Jamie xxx

  • 04 Augustus 2012 - 21:34

    Oma Goselink--Horssius.:

    Hallo familie, gelezen dat het allemaal goed gaat bij jullie.En datalles niet precies gaat zoals je dat zou willen,dat is dan vacantie in een ander land. Het belangrijkste is dat alles zo mooi is en daar genieten jullie dan weer van . Je moet maar denken alle begin is moeilijk, het is pas het begin en als de vacantie om is dan is het beeld compleet en verrassend mooi en dat zal je zien. En Puck geniet maar veel want de BOEKEN VOOR JE NIEUWE SCHOOLJAAR zij binnen en liggen te wachten op jou maar geniet eerst maar van je vrije dagen.BOB JOEP JORIS F.C. UTRECHT HEEFT ER EEN NIEUWE SHIRT SPONSOR bij voor op de RUG zegt men, misschien mogen jullie er een keer voor niets in { grapje } . En MARA als dat weken doorgaat met die dagelijkse praatjes dan krijg je een dik boek over deze VACANTIE periode, dus geniet er intens va n want dat lees ik in al jou verslagen. VEEL LIEFS VOOR ALLEMAAL VAN OMA en OPA.GOSELINK.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mara

Actief sinds 30 Juli 2012
Verslag gelezen: 1560
Totaal aantal bezoekers 33199

Voorgaande reizen:

31 Juli 2012 - 21 Augustus 2012

United States of America, West Coast

Landen bezocht: