Zondag 5 augustus | 3.20 PM | Phoenix, Arizona - Reisverslag uit United, Verenigde Staten van Mara Goselink - WaarBenJij.nu Zondag 5 augustus | 3.20 PM | Phoenix, Arizona - Reisverslag uit United, Verenigde Staten van Mara Goselink - WaarBenJij.nu

Zondag 5 augustus | 3.20 PM | Phoenix, Arizona

Blijf op de hoogte en volg Mara

06 Augustus 2012 | Verenigde Staten, United

Voor ons laatste ontbijt in Palm Springs lieten we ons even verwennen door de koks. Een heerlijke omelet met kaas, tomaat, paprika en ui werd voor mij en mijn moeder gebakken. Een stevig ontbijt was niet verkeerd, voor de (minstens) 4 uur durende rit die ons te wachten stond. Om 10.00 uur vanmorgen begon de reis naar Phoenix, 405 km verwijderd van Palm Springs. Voor de komende 5 dagen verlaten we de staat Californië, onze komende bestemmingen liggen in Arizona.

Tijdens de lange tocht naar Phoenix, hebben we 'gepicknickt' langs de Colorado River. Nou ja gepicknickt, we aten tortilla's naturel, stokbrood met garlic en chips. Na een stop van 20 minuten reden we gauw verder. Het was te warm om te lang buiten te staan.

De countrymuziek op de radio - die ons overigens ook al in Palm Springs verwelkomde- gecombineerd met het uitzicht dat je hier overal ziet, maakt dat ik me bijna een echte cowgirl voel. Haha! We bevinden ons momenteel in het 'land' van de indianen (en vast ook cowboy's), op 2 auto-uren van Mexico vandaan. Het echte wilde westen, zeg maar. In Palm Springs mochten we al een beetje voorproeven, daar zaten we al in het woestijn- en countryachtige gebied. Hier in Phoenix (Arizona) is het nog een tikkeltje erger.

We zijn net aangekomen, na een tocht van ruim 5 uur. De warmte is in ieder geval niet toegenomen, ook hier is het 45 graden.

Als we zo zijn ingecheckt en de koffers op de kamer staan, spring ik meteen het zwembad in. Een verkoelende duik kan ik wel gebruiken!

• 06 Augustus 2012 - 06:41

Mara Goselink:

Toch nog even een kleine toevoeging:

Vanavond hebben we ons voor het eerst echt 'opgedoft' om uit eten te gaan. Onze leukste jurkjes gingen eindelijk de koffer uit. We hoorden dat hier in de buurt wel echt leuke restaurants zaten. Nou was het in eerste instantie minder leuk dan dat we verwachtten (het lag niet aan een meer, zoals ons werd verteld), maar het was een leuk Steakhouse waar we heerlijk gegeten hebben. Eindelijk weer eens een goed stuk vlees, jammie! Die paar (stiekeme) slokjes van mama haar rode wijn erbij maakte het gerecht compleet. Smaakte toch beter dan mijn liter cola light.

Helaas was het geen avondvullend diner, we zijn nu alweer in het hotel (9.24 PM). De Amerikanen hebben een hele andere eetcultuur dan dat wij gewend zijn. Het is (vr)eten geblazen en wegwezen. Die hele toko is zo goed als leeg om 9 uur. Later eten is er voor Amerikanen niet bij, dus voor ons zit er niks anders op dan ons daaraan aan te passen!

• 06 Augustus 2012 - 07:56

Oma En Opa:

Goede morgen Mara en family,

We horen nog steeds niets over de gigaplakken roastbeef en/of ham bij het ontbijt, maar de omeletten zijn ook niet verkeerd.
    Wij hadden gisteren in N H weer prachtig weer tot 04:00 pm, toen werd het donker en hoorden wij het in de verte donderen. Het bleek ook in de omgeving van Utrecht mis, garages in M'frt onder gelopen. Maar nu verder met Arizona, wat een land he? Zijn jullie ook nog onderweg in een reservaat geweest met museum, winkels met Indiaanse artikelen. Je vertelt over de kleine afstand naar Mexico, de streek waar jullie doorreden is bijna Spaanstalig, als je opbelt, wordt je eerst in 't Spaans aangesproken. We hadden al verteld, dat de gezellige restaurantjes in Amerika ontbreken, maar wij eten ook niet graag na 9 uur. We gaan zo even naar Steffie bellen voor haar verjaardag. Gaat het verder bij jullie allemaal goed, we horen niets over Puck, wel
    over de vluchteling Bob en J & J. Met pa en ma zal het wel goed gaan, wie rijden er eigenlijk?
    Hier komt de zon alweer tussen de bomen door en het wordt rond de 20 gr., maar dat kan zoals gisteren in de zon al gauw oplopen naar 30 graden.
    We wensen jullie allemaal weer een fantastische dag en groeten met 'n dikke kus van

Oma en opa

PS Het gaat met de Olympische spelen aardig goed met Nederland, al 4x goud en we kijken veel.

• 06 Augustus 2012 - 07:57

Janneke:

Wow, ben ondertussen wel enorm benieuwd naar de foto's die jullie al gemaakt hebben.
    groetjes Janneke

• 06 Augustus 2012 - 10:10

Jacqueline:

Goedemorgen luitjes,

Even tussen het werk door. Het is toch rustig momenteel.
    Mara, je weet bij een cowgirl hoort een cowboy!

Als ik dit allemaal alweer zo lees, word ik toch lichtelijk jaloers.

Groetjes,

Jacq

• 06 Augustus 2012 - 13:55

Fam.de Ridder:

Dag allemaal. Bedankt namens onze jarige Stef voor alle felicitaties. Veel visite al het weekend gehad, vandaag alleen wat kennissen. Voor ons zit de vakantie er weer op en wachten met spanning op a.k. donderdag, want dan is de uitspraak. Jullie hebben het daar wel prima voor elkaar, alleen die hitte is voor dingen te bekijken niet zo prettig(alleen je moeder zal het wel lekker vinden hoeft ze s'nachts niet met zoveel kleren aan naar bed) Groetjes van ons allen en wij nemen er straks wel eentje, zo'n alcoholisch drankje met van die bubbels, lekker

• 07 Augustus 2012 - 03:58

Mara Goselink:

De meeste tijd rijdt papa maar hij heeft mama uitgelegd hoe de Toyota werkt en nu heeft mama ook al gereden. Gisteravond hebben we bij een Steakhouse gegeten. Lekker vlees, maar ik denk dat het frisdrank bij mij en bij Joep minder goed gevallen is, want wij zijn vandaag de hele dag al misselijk en hebben enorme buikpijn. Maar goed dat zal wel weer overgaan. Morgen wacht in ieder geval de Grand Canyon.