Woensdag 8 augustus | 7.21 PM | Kingman - Reisverslag uit United, Verenigde Staten van Mara Goselink - WaarBenJij.nu Woensdag 8 augustus | 7.21 PM | Kingman - Reisverslag uit United, Verenigde Staten van Mara Goselink - WaarBenJij.nu

Woensdag 8 augustus | 7.21 PM | Kingman

Blijf op de hoogte en volg Mara

08 Augustus 2012 | Verenigde Staten, United

Vanochtend na het ontbijt zijn we vertrokken uit Sedona, want vandaag moesten we zo'n 280km afleggen naar Kingman. Onderweg wilden we stoppen om een kijkje te nemen bij Bearizona. Bearizona is een dierenpark/reservaat waren vooral beren (maar ook andere beesten) leven. Het reservaat bestaat uit een autoroute en een park. Eerst hebben we de autoroute gereden. Deze autoroute loopt langs de territoria van verschillende beesten. Het is hierbij verplicht de ramen en deuren gesloten te houden, aangezien beren, bison's, wolven, look-a-like ezels en bokken hier gewoon los lopen.

Het is bizar om te zien hoe dichtbij sommige beesten komen. Zo liep er twee keer bijna een look-a-like ezel tegen onze auto aan en liepen er verschillende beren op een rustig drafje voor onze auto. Ons fototoestel vloog dan ook alle kanten op, met als resultaat een overvloed aan filmpjes en foto's van alle beesten!

Aan het eind van de autoroute kregen we allemaal een berensticker, op voorwaarde dat we allemaal even zouden grommen. Natuurlijk deden wij dat, dus inmiddels zijn we 10 (we kregen een extra beloning) stickers rijker.

Na deze tocht zijn we naar de roofvogelshow geweest, die zich in het park bevond. Er werd van alles over ze verteld, met een korte vliegshow. Ik moet eerlijk zeggen dat mijn hart bijna oversloeg, toen die vogel vlak over mijn hoofd scheerde. God, hij zat bijna in mijn knot vast! Aangezien het flink onweerde, was de show iets eerder afgelopen. We doken nog even het park in. Hier kwamen we baby-beertjes, wasbeertjes, lynxen en andere katachtige tegen. Ook hebben we 'Pumba' gespot. Timon ontbrak helaas in het plaatje.

Toen we alle beesten op film hadden staan, besloten we te gaan. Inmiddels waren we bijna 3 uur verder. We hadden nog een rit van 1 uur en 3 kwartier voor de boeg naar Kingman, ons overnachtingshotel. Dit hotel ligt aan de route 66, wat aan alles binnen het hotel te merken is. De gangen hangen vol met historische foto's van deze route. Best grappig om te zien.

Morgen vertrekken we naar Las Vegas!

• 09 Augustus 2012 - 08:23

Oma En Opa:

Hallo Mara en de andere reizende,

Dat is weer eens wat anders als Artis, het is hier op park zo druk, dat ik nu met de kpn dongel bezig ben.
    Iedereen zit op het slechte Skybite netwerk.
    Even doorgeven dat we al op 15 medailles zitten en er komen er nog zeker een paar bij.
    Vermaken jullie, lekker eten en veel zien, maar niet moe worden.

Groeten en kussen van

O(ma) en o(pa)