Zaterdag 11 augustus | 01.45 AM | Las Vegas - Reisverslag uit United, Verenigde Staten van Mara Goselink - WaarBenJij.nu Zaterdag 11 augustus | 01.45 AM | Las Vegas - Reisverslag uit United, Verenigde Staten van Mara Goselink - WaarBenJij.nu

Zaterdag 11 augustus | 01.45 AM | Las Vegas

Blijf op de hoogte en volg Mara

11 Augustus 2012 | Verenigde Staten, United

Wat we vandaag gedaan hebben? 'Chillings'

Vanochtend hebben we lekker bij het zwembad gelegen (het voordeel van een stad die s' avonds pas tot leven komt). Een beetje bubbelen, een beetje zwemmen, een beetje van de glijbaan en een boekje lezen. In de schaduw dat wel, want om 11 uur s'ochtends smelt je al weg in de zon. Het is dan ook rennen geblazen naar het zwembad, want de tegels gloeien.

Na een paar uur luieren bij het zwembad zijn we snel een hapje gaan eten en hebben Puck, mama, papa en ik wat kleren aangetrokken om richting het shopping center te gaan. Een outletstore met veel grote merken. Bij Levis dacht ik mijn slag te slaan, met 4 broeken ging ik de kleedkamer in. Mijn twijfels waren helaas te groot, dus zonder broek liep ik de winkel weer uit. Na 2 uur was papa het zat. Mama, Puck en ik rekenden nog gauw onze bloesjes van Ralph Lauren (overigens onze enige aankopen tot nu toe) af. Dus morgen gaan we nog een keer. Ik wil graag nog even een blik werpen bij Tommy Hilfiger en Fossil.

Vanavond bezochten we de Las Vegas Boulevard, oftewel de welbekende strip (6,4 kilometer lang). Aan en in de omgeving van de strip bevinden zich honderden hotels. Iedereen kan zich vast een voorstelling van Las Vegas maken, maar wat je in werkelijkheid ziet is bijna niet te omschrijven. Alles is zó reusachtig.

In elk hotel bevinden zich extravagante casino's, ontelbaar veel eetgelegenheden en attracties. Elk hotel is een 'stad' op zich. Via grote wegwijsborden wordt er binnen deze hotels geprobeerd duidelijkheid te creëren. Al is de weg naar hetgeen wat je wilt zien dan alsnog moeilijk te vinden. Regelmatig hebben wij de weg moeten vragen. Enorme doolhoven, die hotels. Alle hotels aan de strip lopen in elkaar over. Via roltrappen en onderlangse 'tunnels' loop je van het ene naar het andere hotel. Buitenom kan natuurlijk ook, lopend of met de Limo. Want limousines rijden er af en aan.

Een sfinx met een enorme pyramide, de Eifeltoren, the London Bridge, het venetian hotel (daar zijn we nog niet aan toe gekomen) en hotel New York New York (inclusief het vrijheidsbeeld) zijn enkele opvallende verschijningen (hotels) op de strip. Hotel New York is naast het vrijheidsbeeld ook voorzien van een enorme roller coaster. Na ruim 20 minuten in het hotel gewandeld te hebben (lees: lopen door de enorme gokkasten, eet- en drinkgelegenheden en clubs), kwamen we eindelijk bij de beruchte attractie aan. Een enorme rij is wat we aantroffen. Jammer, maar helaas. Die lange rij hield Bob en mij tegen om in deze snelle over-de-kop gaande attractie te gaan. Dus liepen we de net gewandelde route van 20 minuten maar weer braaf terug (onderweg hebben we 3x iemand aangesproken die ons de weg wees) en gingen door naar het volgende hotel.

Qua kleding waren wij trouwens vrij 'underdressed' in onze korte broekjes met top/t-shirts. Zo had ik beter kunnen kiezen voor een ultrakort rokje, een glittertop en naaldhakken met een hak van 20cm. Dan had ik meer gepast tussen het volk wat daar rondloopt. Wat je binnen een straal van 5 meter ál niet tegenkomt?! Latex en leer en glitter en glamour. Ook bruidjes zie je erg veel en dat was nog vroeg op de avond. Wie weet hoeveel daar vannacht nog bijkomen.

Om half 1 vonden we het welletjes. Onze voeten waren gesloopt van al dat lopen. In die 2,5 uur hebben we behoorlijk wat meters gemaakt. Morgen maken we een lijstje met alle hotels die we sowieso nog willen zien, zodat we die morgenavond af kunnen gaan. Want alle hotels bezoeken is echt niet te doen.

Morgenmiddag eerst nog maar even shoppen. Misschien dat ik nog een leuk latex-pakje of ultrakort glitter&glamour-rokje tegen het lijf loop.

• 11 Augustus 2012 - 14:22

Oma En Opa,:

Hallo Mara en family,

We hadden wat betreft Las Vegas niet overdreven he? Het Venetian, Wynns en de Pirates moeten jullie beslist proberen vanavond te zien. Nu zijn jullie natuurlijk al in het echte Venetie geweest maar toch een heel vreemde gewaarwording de canals, met gondels binnenshuis varend, te bekijken. Bij Wynns een vuurspuwende berg en bij Pirates een gevecht tussen twee antieke schepen. Hebben pa en de broertjes genoten van de bijna blote grietjes, die door de lucht zweven.
    Gisteren avond ontzettende genoten van hockeydames Ned-Argentinie. De meiden GOUD en we staan nu op de 11de plaats met 19 medailles. Vanavond de finale mannen tegen Duitsland, dus nu al zeker zilver.
    Wij gaan zo naar Montfoort om niets te missen.

Wij wensen jullie allemaal veel plezier op de strip, groeten en kussen van

(O)ma en (o)pa