Zondag 12 augustus | 8.00 PM | Santa Monica - Reisverslag uit United, Verenigde Staten van Mara Goselink - WaarBenJij.nu Zondag 12 augustus | 8.00 PM | Santa Monica - Reisverslag uit United, Verenigde Staten van Mara Goselink - WaarBenJij.nu

Zondag 12 augustus | 8.00 PM | Santa Monica

Blijf op de hoogte en volg Mara

13 Augustus 2012 | Verenigde Staten, United

Vanochtend, om half 10 om precies te zijn, vertrokken we uit Las Vegas. 450 Kilometers stonden op ons te wachten. Een heerlijk vooruitzicht! Het langzaam rijdende verkeer waar we al snel in kwamen, was ook al zo'n fijne bijkomstigheid.

250 Kilometer verder begonnen onze maagjes lichtelijk te knorren. Aangezien er in de verre omtrek niet echt iets fatsoenlijks te vinden was, stopte we maar bij de eerste grote gele M. 3 Big Macs, 7 hamburgers, 1 kipburger en 6 kipnuggets met een kleine friet voor mij (alleen dat laatste natuurlijk). Wel zonder de lekkere gele Amerikaanse Mac Donalds- saus die we in Nederland hebben, want dat kennen ze hier dus niet. Helaas!

Na deze vettige bodem konden we er weer 200 kilometer tegenaan. Met het strand van Santa Monica in ons vooruitzicht. Hier zijn we aan het begin van de vakantie al eens geweest, we hebben toen vooral over de pier en een klein stukje stand gewandeld en de winkelstraten bekeken. Maar We vonden Santa Monica zo leuk dat we er nog een keer heen wilden. En daarnaast zorgt deze routewijziging ervoor dat we morgen zo'n 130 kilometer minder hoeven te rijden naar Santa Barbara, de volgende bestemming (ook een fijne gedachte). Op het strand van Santa Monica liggen was geen straf, zeker niet als je je bedenkt hoe weinig wij de zee en het strand hier gezien hebben. Trudy (de nieuwe naam voor onze TomTom) gaf aan dat we om 3 uur op de eindbestemming zouden arriveren. Ze had gelijk, al kostte het zoeken van een parkeerplaats nog wel een hoop tijd dankzij die enorme zondag drukte. Toch hebben we een groot gedeelte van de middag kunnen genieten van het strand. Heerlijk, dat koele zeewater met die enorm krachtige golven (mijn bikini vloog alle kanten op), waar ik me een hele tijd met Puck en papa in heb vermaakt. Ook van het koelere weer hebben we flink genoten. Die 28 graden is toch ook wel weer eens lekker!

• 13 Augustus 2012 - 08:49

Oma En Opa:

Hallo Mara en de andere US reizigers,

We hadden al een mail van je moeder gehad, dat de reis enigszins was gewijzigd. Het was, zo te horen, een pittige rit. Dan is het na de hitte toch weer even lekker om af te koelen. Gek he, dat ze in Amerika, geen
    mayonaise hebben zoals wij.
    Uit je verhaal te horen, waren de dames het sterke geslacht, want ik lees niets over strandvermaak van de
    jonge heren en alleen pa deed mee.
    Hier heerlijk weer, maar vandaag de hele dag in de tuin werken. Dat is het nadeel als je weer uit Nieuw Heeten thuis komt en je ziet dat het gras in tien dagen, tien centimeter is gegroeid.
    Als je dit leest zitten jullie al in St Barbara, dus maar weer lekker genieten in het iets koelere klimaat. Dan heeft ook Joris het beter naar zijn zin.

Groetjes en kussen van
    (O)ma en (o)pa

• 13 Augustus 2012 - 15:54

Familie DeRidder:

Dag familie, eindelijk weer een reactie van ons. Ze zijn met de kabels bezig geweest en we zijn nu weer staandebij. Heb je dagboek al door gelezen, via de http versie. krijg het van jou nog niet via nieuw mailadres. We begrijpen het dat jullie het bar naar jullie zin hebben. Veel plezier allemaal en groeten vanuit een warm, maar niet zo warm als daar bij jullie, Klazienaveen(we waren trouwens nog in het nieuws, waarschijnlijk een afrekening,man van 67 vermoord) Doei

• 13 Augustus 2012 - 18:59

Jacqueline:

Wat opa en oma zeiden zat ik ook te denken. Hoe vinden de boy's het? Ze weten denk ik al dat Utrecht heb verloren met 0-1 van Feyenoord. Zeg maar tegen de boy's dat ze de uitwedstrijden weer welkom zijn en natuurlijk te zien op een groter beeld. Heb je geen seizoenkaart voor nodig.

Groetjes en tot het volgende verslag