Woensdag 15 augustus | 9.51 PM | Yosemite - Reisverslag uit United, Verenigde Staten van Mara Goselink - WaarBenJij.nu Woensdag 15 augustus | 9.51 PM | Yosemite - Reisverslag uit United, Verenigde Staten van Mara Goselink - WaarBenJij.nu

Woensdag 15 augustus | 9.51 PM | Yosemite

Blijf op de hoogte en volg Mara

16 Augustus 2012 | Verenigde Staten, United

Na een ietwat bekrompen en gebroken nacht, verlieten  we om 9 uur vanochtend het koude Carmel. Ruim 4 uur later kwamen we aan in Yosemite met een temperatuur van (gelukkig) 30 graden. Het Yosemite National Park is een wildernis met groen blijvende bossen, bergweiden en steile granieten wanden. Grote delen zijn ook alleen maar toegankelijk voor ervaren wandelaars.

Het Yosemite park is echt prachtig. We hebben hier rond gereden en gewandeld. Een hele mooie wandelroute langs enorme rotsen, reusachtige bomen van tientallen meters hoog en waterbeekjes.  De eekhoorntjes liepen voor onze voeten.

Onze wandeltocht eindigde bij de kleine waterval van Yosemite. Helaas stond deze droog wegens het warme weer. Het perfecte waterval-seizoen was in april en mei geweest. Een reden om nog een keer terug te gaan dus!

Toen we om 6 uur richting ons hotel reden, zijn we onderweg in het park nog even uitgestapt. We hebben even lekker 'gepootjebaat' in één van de stromende beekjes daar. Het was heerlijk fris helder water. Genieten!

Na deze verfrissing reden we door naar ons hotel, zo'n 3 kwartier verderop. Ons hotel bevindt zich aan de rand van het Yosemite, dus ook hier zitten wij in een erg bosrijke en bergachtige omgeving. Naar de dichtstbijzijnde supermarkt  waren papa en ik dan ook bijna een half uur aan het 'slingeren' door de bergen. 3 kwartier later hadden we alles wat we wilden en nodig hadden. Resultaat: een bepakte en bezakte auto. En dat voor één nachtje..

Natuurlijk wel met het idee dat we morgen weer (!!) zo'n 5 uur in de auto zitten. Wat drank en voedsel is dan geen slecht idee. Eerst gaan we naar het Yosemite park (nu het tweede deel) waar we minstens 2 uur lang zijn. Daarna rijden we door naar Lake Tahoe. Een plek waar ik mij erg op verheug. Volgens mij is het daar helemaal geweldig.

Nu ga ik nog even gauw een kijkje nemen bij de jacuzzi en dan duik ik mijn bed in. Al die lange auto-uren van de afgelopen weken (die vermoeiender zijn dan je denkt) en mijn slechte nacht zorgen ervoor dat ik momenteel zo moe ben als een paard.

• 16 Augustus 2012 - 10:01

Oma En Opa:

Hallo reizigers,

Want zo kunnen we jullie nu wel gaan noemen. Wat een indrukken doen jullie op, van de rode rotsform,aties nu naar de grijze (zwarte) granietrotsen. De Sequoia trees zijn gigantisch he? Wij hebben er een gezien, daar kon je met 20 man, hand in hand omheen staan. Die eekhoorntjes zijn veel minder schuw als de onze, maar ze zijn ook veel toeristen gewend.
    We hadden wel gelijk dat de afstanden, die jullie tussen de hotels moesten afleggen, behoorlijk ruim waren en dus zeer vermoeiend. Dan wil je ook nog elk mooi punt bekijken en fotograferen en in ons geval daarvoor (te)veel stops maken.
    Al met al hebben jullie natuurlijk een ongelooflijke vakantie, met zoveel indrukken, dat jullie wel een kleine week nodig zullen hebben, om uit te rusten van jullie vakantie.
    Vandaag iets koeler ca. 25 gr., gelukkig gisterenavond een korte maar hevige bui, goed voor de tuin.

Voor volgende week zijn de voorspellingen ook lekker warm, dus jullie hoeven niet te acclimatiseren.
    Tot de volgende mail, groeten en kussen van
    (O)ma en (o)pa