Woensdag 1 augustus | 10.52 PM | Beverly Hills - Reisverslag uit United, Verenigde Staten van Mara Goselink - WaarBenJij.nu Woensdag 1 augustus | 10.52 PM | Beverly Hills - Reisverslag uit United, Verenigde Staten van Mara Goselink - WaarBenJij.nu

Woensdag 1 augustus | 10.52 PM | Beverly Hills

Blijf op de hoogte en volg Mara

01 Augustus 2012 | Verenigde Staten, United

Vanochtend werd ik wakker om half 7. Met geen mogelijkheid kwam ik meer in slaap (het gevolg van het tijdsverschil). Toch ben ik nog ruim een uur blijven liggen, net als de rest. 

Nadat we op zijn Amerikaans hadden ontbeten (ja ja, we mochten zelf wafels bakken in de ontbijtzaal), vertrokken we met de auto naar onze eerste bestemming, Beverly Hills.

Beverly Hills, een droom voor elke vrouw. Het klinkt cliché, maar een andere omschrijving kan ik niet bedenken. Het is echt zo. Wat een adembenemend mooie winkelstraat en omgeving. Dure merken schitteren in de meest mooie panden die omringd zijn door rijen palmbomen. Een prachtig gezicht. Ik zou me hier de hele dag kunnen vermaken met rondjes lopen en foto's maken. Elk nieuw stukje straat is een foto waard. Shoppen was er alleen niet bij, want met mijn budget viel ik behoorlijk in het niet. Geen  Prada, Louis Vuitton, Gucci, Dior of Versace voor mij. De G-star store was qua budget de enige mogelijkheid. Maar dat gaf niet, de aanblik van deze straat (de Rodeo Drive) gaf genoeg voldoening. Ook de mannen onder ons verveelden zich niet in Beverly Hills, want  merken  als  Maserati, Ferrari, Bugatti en Porsche zag je continu voorbij rijden. Met je mini-cooper cabrioletje val je in Beverly Hills aardig uit de toon.

Na de lunch vervolgden we onze reis naar Santa Monica, bekend om haar mooie strand en lange pier. De Santa Monica pier ligt in de Stille Oceaan aan het eind van de Colorado Avenue. Op deze pier vind je verschillende winkeltjes en eettentjes. Ook is deze voorzien van een pretpark, genaamd Pacific Park. Bestaande uit een reuze rad, achtbaan, vliegend schip en nog wat kermisachtige attracties.  Bob en ik wilden wel een ritje wagen in de achtbaan. Eenmaal in de rij kwamen wij erachter dat de leeftijdscategorie wat lager lag dan verwacht. Stonden we dan tussen kinderen van een jaar of 8. Ach, wat kon het ons ook eigenlijk schelen. De achtbaan was voor ons dan wel niet zo spannend als voor die kleine koters, maar het zeezicht dat we van bovenaf hadden was wel erg mooi.

Na deze twee leuke steden besloten we nog een bezoekje te brengen aan het universiteiten terrein van Los Angels: University of Californië Los Angeles. Ik werd er jaloers van. Grote authentieke gebouwen omringd door enorme grasvelden (precies zoals je dat in Amerikaanse films ziet). Chillings ten top. Zag de uithof in Utrecht er maar net zo uit..



  • 02 Augustus 2012 - 09:03

    Oma En Opa:

    Hallo Mara en familie,
    Zo te horen vermaken jullie je prima, doen een hoop nieuwe indrukken op. In de winkelstraten voelde je je natuurlijk als een konijn in een groentewinkel.
    In de Uithof is geen campus (?) maar zijn toch ook volop prachtige sportvelden en groene vlaktes. Alleen
    komen hier maar weinig mensen. Ze zijn te "druk" met studeren.
    Groetjes aan allen en dikke kus,

    Oma en opa

  • 02 Augustus 2012 - 09:03

    Jan:

    Wow, net weg en nu al zoveel mooie dingen gezien. Veel plezier.....

  • 02 Augustus 2012 - 18:47

    Simeî:

    Hallo reisfamilie,
    Geweldig om jullie op deze manier te volgen. Jullie zijn al goed op weg en hebben al weer heel wat gezien en gedaan. Mooi man. Hier is het gewoon Nederlands weer. Heel veel plezier en ik lees jullie verslagen met plezier. Groet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mara

Actief sinds 30 Juli 2012
Verslag gelezen: 399
Totaal aantal bezoekers 33209

Voorgaande reizen:

31 Juli 2012 - 21 Augustus 2012

United States of America, West Coast

Landen bezocht: